تحقق بیش از ۲۳ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری قبض‌های میلیونی در انتظار مشترکان بد مصرف برق قیمت جدید کوییک پلاس اتوماتیک اعلام شد + جدول (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) ارز ترجیحی شکر حذف شد | گرانی در انتظار شکر؟ فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال‌سازی موبایل مسافری توزیع تایر با ارائه ضمانت‌نامه تولیدکنندگان سردرگمی سهامداران در بلاتکلیفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) طلای ۱۸ عیار در مشهد نسبت به دیروز گرانتر شد + جزئیات (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) نظر کارشناسان بازار‌های مالی درباره وضعیت بازار‌ها با توجه به انتخابات پیش رو + نمودار بانوان مشهدی چگونه می‌توانند وام خوداشتغالی خیاطی دریافت کنند؟ قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال امروز | کاهش اندک حباب سکه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) واردات تمام مدل‌های آیفون همچنان ممنوع است | آیفون ۱۳ دیگر ترخیص نمی‌شود از رهن ۷۰۰ میلیونی تا اجاره ۲۰ میلیونی آپارتمان در کوی امیرالمومنین مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) آدرس اشتباهی حمایت از تولید | درس‌هایی از تئوری رشد آدام اسمیت ممنوعیت فروش پرواز‌های چارتری لغو شد؟ تعاونی مسکن کارگران به طور جدی در دستور کار است کلاهبرداری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی با ترفند پیش فروش خودرو یک بانک خصوصی دیگر تعیین‌تکلیف می‌شود ثبات نسبی بازار ارز با وجود ۷ شوک سیاسی در یک سال اخیر پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | روند نزولی قیمت در بازار طلا ادامه دارد؟ پیش بینی بورس فردا یکشنبه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) | آیا بازار سهام صعودی می‌ماند؟ دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی از سایت بانک مرکزی حذف شد توزیع گوشت گرم گوسفندی تنظیم‌بازار در مشهد امروز و فردا هم ادامه دارد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) بورس سبز، اما کم‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نامه نماینده مردم مشهد در مجلس به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به زنان شاغل پرداخت شود افزایش مصرف برق هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور
سرخط خبرها

عقب‌نشینی ۳۲ هزار واحدی بورس | ۹۰ درصد نماد‌ها منفی شد! (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۲۷۷۰۶
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
عقب‌نشینی ۳۲ هزار واحدی بورس | ۹۰ درصد نماد‌ها منفی شد! (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)
با ریزش ۳۲ هزار واحدی شاخص کل در روز جاری، بورس برای یازدهمین روز متوالی منفی شد. در این مدت، این شاخص ۶.۲ درصد منفی را ثبت کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بورس امروز با افت ۱.۴ درصدی به ارتفاع ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار واحد سقوط کرد. فملی، فولاد، فارس، شپنا، وبملت و شستا نماد‌هایی بودند که در روز جاری بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند. در مقابل، نماد وامید توانست بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشته باشد. 

شاخص هموزن نیز هر چند در مدت ۱۱ روز اخیر تنها ۲ روز مثبت را تجربه کرد، اما با این حال به‌میزان شاخص کل ریزش داشته و در این مدت،  ۶.۲ درصد از ارتفاع خود را از دست داده است. 

شاخص هموزن امروز ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحد و شاخص فرابورس ۴۶۱ واحد منفی را ثبت کردند. 

با خروج ۴۹۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار امروز، در ۱۱ روز اخیر بورس در مجموع ۱۲۳۵ میلیارد تومان نقدینگی را از دست داده است. 

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس شامل سهام و حق‌تقدم نیز در روز جاری در محدوده حداقلی ۳۲۲۴ میلیارد تومان تثبیت شد. 

امروز تعداد نماد‌های مثبت بازار به ۱۰ نماد و تعداد نماد‌های منفی نیز به ۷۲۹ نماد رسید که بیانگر منفی‌بودن ۹۰ درصد نماد‌های بازار است. 

انتشار تورم فروردین‌ماه حاکی از کاهش فاصله نرخ بهره و نرخ تورم بود. میانگین نرخ اوراق دولتی در این ماه به ۳۲ درصد و تورم به ۳۰.۹ درصد رسید. این اولین بار است که نرخ بهره از تورم پیشی می‌گیرد. 

یکی از عواملی که همواره بورس را تحت‌الشعاع قرار داده و در سراشیبی ریزش سوق داده، نرخ بهره بوده است؛ بنابراین طبیعی است که با کاهش فاصله نرخ بهره و تورم صندوق‌های درآمدثابت با سود‌های ۳۰درصدی در برابر بازار سهام که ریسک تصمیمات لحظه‌ای سیاست‌گذاران را به جان خریده، برای سرمایه‌گذاران جذاب شود. 

نگاهی به گذشته نیز نشان می‌دهد که بازار سرمایه در مدت سال‌های ۹۴ تا ۹۶ که نرخ بهره حقیقی مثبت بود، فاز رکود را پشت سر گذاشت، اما در مقابل در اوایل سال ۹۸ با منفی‌شدن نرخ بهره حقیقی، این بازار وارد فاز صعودی شد.

عقب نشینی ۳۲ هزار واحدی بورس | ۹۰ درصد نماد‌ها منفی شد! (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->